Velkomst til nye medlemmer.
Denne information er tænkt til vore nye medlemmer med forklaring om, hvad der foregår til Aabenraa Inner Wheels møder.
Alle Inner Wheel klubber er tilsluttet International Inner Wheel, som er en verdensomspændende organisation, hvis idealer og formål er at fremme sandt venskab og hjælpsomhed, samt medmenneskelig og international forståelse.
Inner Wheels motto er:
VENSKAB OG HJÆLPSOMHED.
Aabenraa Inner Wheel holder møde 4. tirsdag i hver måned. Ved møderne kan klubben have besøg af en foredragsholder, være på virksomhedsbesøg o. lign. Den årlige sommerudflugt afholdes i maj.
Inden et nyt medlem optages i klubben, vil hun blive inviteret som gæst i klubben nogle gange.
En Inner Wheel aften forløber sædvanligvis på følgende måde:
- Velkomst ved klubbens præsident, præsentation af gæster
- Sang
- Spisning og hyggeligt samvær
- Aftenens program. Foredragsholder, virksomhedsbesøg eller intern klubaften
- 3 minutter, et medlem fortæller om noget som ligger hende på hjertet
- Sang
- Meddelelser fra præsidenten
- Nyt fra andre fra bestyrelsen og andre der har noget at fortælle (f.eks. klubbens cirkler)
- Afslutning
Når der er udemøder, kan denne plan fraviges.
Klubben ledes af en bestyrelse, som medlemmerne vælger på InnerWheel-dagen i januar, for 1 år ad gangen. Valgperioden er fra 1. juli til 30. juni. Inner Wheels emblem "hjulet" symboliserer denne stadig skiftende forpligtelse og ret for alle medlemmer til på skift at deltage i ledelsen af klubben og have ansvaret for klubbens aktiviteter.
Bestyrelsen har 8 medlemmer:
Præsident
Præsident elect (kommende præsident)
Past præsident (sidste års præsident)
2 sekretærer (1. sekretær og 2. sekretær)
Kasserer
ISO
Klubmester
herudover kan præsidenten udpege andre medlemmer som f.eks. Webmaster
1. sekretæren i klubben tager referat af medlemsmøderne og sørger for at månedsbrevene kommer på hejmmesiden (sender ud til de få medlemmer som ikke har PC). Hun sørger for at 3. min. går på skift mellem klubbens medlemmer.
Kassereren holder styr på kontingentbetaling, afregning af foredragsholdere o. lign.
ISO er en forkortelse for International Service Organiser. ISO er den person, som bl.a. er kontakt til
vores venskabsklubber og vores sponsorat, som går til SOS-børnebyerne i Mozambique.
Klubmesteren varetager alt praktisk omkring møderne. Hun checker til- og fra meldinger til møderne, tager sig af bordplan og har kontakt til mødesteder/-madbestilling m.m.
Nogle termer:
Månedsbrev er et referat fra møderne, som sekretæren skriver og sender ud med e-mail eller post til alle medlemmer. Månedsbrevet lægges på Inner Wheel Danmarks hjemmeside, så det er tilgængeligt for alle IW-medlemmer (der bruges login).
3. minutter. Ved møderne holder et medlem et inlæg om noget som ligger hende på sinde. Det kan være en mening, en holdning, en sjov oplevelse, eller andet. Alle indslag er velkomne, både muntre eller mere alvorlige indlæg. Et indlæg må varer ca. 3 minutter, som navnet lyder.
Cirkler. For tiden har vi følgende interessegrupper: Kulturcirklen (udstillinger, biograftur mv.), Bridge, 2 Strikkeklubber, Litteraturklub, Golf.
Kontingent. Det årlige kontingent er p.t. på 1200,- kr. og indbetales i august til klubbens bankkonto.
Klubbens hjemmeside kan ses på
www.aabenraa.innerwheel.dk
Til slut meget kort om det ud over klubben.
Klubberne i Danmark er opdelt i 5 distrikter. Aabenraa Inner Wheel er med i distrikt 46. Hvert distrikt har en bestyrelse med samme opbygning som klubbens bestyrelse.
Distriktspræsident, distriktssekretær, distriktskasserer og DISO.
Inner Wheel Danmark er hovedorganisationen, som også har en bestyrelse på samme måde som klubber og distrikter. Herudover er distriktspræsidenterne og past distriktspræsidenterne repræsenteret.